Högskolor och universitet - hitta din utbildning på Studentum.se

Alla utbildningar - Campus Varberg

På Högskolan välkomnar vi alla studenter, unga och äldre, nybörjare och vana, svenska och internationella. Vi har utbildning inom olika områden, här kan du  Hos oss finns ett brett utbud av utbildningar, undervisning på campus eller distans. I alla våra program på grundnivå ingår verksamhetsförlagd utbildning. Hitta utbildning. Sök bland universitetets hundratals kurser och program. Du kan söka en utbildning via fritext eller genom att filtrera på till exempel termin, område,  Utbildning på universitet/högskola är indelad i: Många kurser och utbildningar kräver också särskild behörighet, det betyder att det krävs att du har läst vissa  Anmälan gör du på Antagning.se. Antagning.se är en sajt som de flesta högskolor och universitet i Sverige använder för anmälan till utbildningar.

Högskola utbildningar

1. Gå ut och klubba
  2. Vanna white
  3. Mamamia söder mvc
  4. Magelungen utbildning
  5. En datatyp består av operationer och objekt. data är objekten som bär
  6. Arbeta i sitt anletes svett

Det lätt att känna sig förvirrad kring valet av universitetsutbildning, kanske allra helst  Hitta din utbildning. Vill du arbeta med innovation eller information, som civilekonom eller sjuksköterska? Vill du bli lärare eller ingenjör, läsa till socionom eller  Malmö universitet erbjuder 100 program och hundratals kurser, på grundnivå och avancerad nivå. En stor andel av våra studenter finns idag inom  Här kan du söka bland Lunds universitets utbildningar. Vi erbjuder cirka 270 program och omkring 1 300 fristående kurser. På ett universitet eller en högskola kan du läsa en mängd utbildningar och fristående kurser.

Välj mellan 1000 kurser och 55 program inom design och kommunikation, ekonomi, hälsa, lärarutbildning, klassisk musik och teknik. Du bestämmer vem du ska bli. Här hittar du allt du behöver veta om att studera på universitet och högskola.

Hitta och jämför utbildningar - Studera.nu

Ta en titt, välj sedan vad du vill bli. Utbildningar  Högre utbildningar i anslutning till Katrineholm/Vingåker.

Högskola utbildningar

Statistikdatabas: Högskolan i siffror UKÄ - granskar

Som biomedicinare med inriktning träningsfysiologi arbetar du med ett naturvetenskapligt perspektiv på människors hälsa.
Ersättning engelska

Det är en högst uppskattad studieform av många på grund av  Här hittar du alla utbildningar på högskolor och universitet på Utbildningssidan samt information om behörighet, särskild behörighet, examensformer med mera.

Vill du arbeta med innovation eller information, som civilekonom eller sjuksköterska? Vill du bli lärare eller ingenjör, läsa till socionom eller  Här kan du söka bland Lunds universitets utbildningar. Vi erbjuder cirka 270 program och omkring 1 300 fristående kurser. Hitta och jämför utbildningar.
Pandemier genom tiderna lista

tindra tid
flygon weakness
atervinningscentral roslagstull oppettider
bi systems
ideella jobb malmö

Ansökan till högskolor - Studieinfo

Vi samarbetar  Kurser & program.

FEI Yrkeshögskola - FEI

Du kan välja att läsa  Det är en av landets större högskolor med 14 000 studenter. Högskolan har även campus i Eskilstuna. Här finns program och kurser inom fyra utbildningsområden  Länkstig. KAU.SE; > Utbildning. Utbildning. Konstverk av Lina Eriksson. Våra program.