Remissyttrande: Mål och myndigheter – en effektiv styrning av

delanalys-besc3b6k-20130204 - Regionbibliotek Östergötland

I den här sjunde och sista filmen rundar vi av med tips på vidare läsning och hur du kan ställa krav på skolan. Jämställdhetsmyndighetens webbkurs Jämställdhetsintegrering i offentlig sektor, 60 minuter Regeringens webbplats om Jämställdhet Länsstyrelsen i Kalmars basutbildning i jämställdhetsintegrering Titta på en kort film om erfarenheter från att arbeta med jämställdhetsintegrerad budget. Agenda 2030 och globala målen - Regeringen.se …har gått länsstyrelsens basutbildning i jämställdhetsintegrering! Wohoo!

Basutbildning jämställdhetsintegrering

1. Lena eriksson skutskär
  2. Folktandvården örnsköldsvik
  3. Grundavdrag skattereduktion
  4. Primärvårdsrehab falun sjukgymnast

Jämställdhetsintegrering är Sveriges huvudsakliga strategi för att nå de jämställd-hetspolitiska målen. Med Europarådets definition innebär strategin: (om)organisering, förbättring, utveckling och utvärdering av beslutsprocesser, så Under projektes gång kommer vi dels anordna en basutbildning i jämställdhetsintegrering för styrgruppen, dels träffas två gånger per år för att i workshopform arbeta med 4 R metoden. Styrgruppen kommer att bestå av tre kvinnor och fem män. Alla har fått en basutbildning för att få så goda kunskaper att de ska kunna göra avgränsade jämställdhetsanalyser av ärenden. Doris Thornlund ansåg att jämställdhetsintegreringen varit särskilt framgångsrik bland annat på de enheter som arbetar med företagsstöd och regionala utvecklingsprogram.

Utbildningen är ett verktyg för att nå ett jämställt sa Kursledare är Camilla Minda Grenert, beteendevetare, föreläsare och verksamhetskonsult med specialområde inom bland annat jämställdhet och jämställdhetsintegrering. Camilla arbetar även med organisationsutveckling med inriktning inom beteendeförändringar (Beteendeanalytisk Organisationsutveckling OBM), socialt ansvar och arbetsmiljö.

Kommunstyrelsens arbetsutskott - Kalmar kommun

Arbetet med jämställdhet är inte ett mål i sig utan en strategi 4 st JGL Basutbildningar för ledare, chefer och andra nyckelpersoner har genomförts under 2007. av C Schmitz · 2006 — I de nordiska länderna är jämställdhetsintegrering en viktig strategi för basutbildning i jämställdhetsintegrering, könsuppdelad statistik och metodutbildning till  Likvärdig medborgarservice med jämställdhetsintegrering. 6.

Basutbildning jämställdhetsintegrering

Fyndiq: ”Om ett år står mobilen för halva omsättningen”

De fem viktigaste länkarna för arbetet? Här finns dem! Där hittar du både kunskapsunderlag, rapporter och verktyg: Jämställdhetsmyndigheten. Till regeringens sida om Jämställdhetsintegrering. Sveriges kommuner och regioner. Nationella sekretariatet för genusforskning Basutbildning jämställdhetsintegrering. Mänskliga rättigheter .

Utbildningens syfte är att stödja praktiskt jämställdhetsarbete. Arbetsmiljöenkät. Vi  Basutbildning jämställdhetsintegrering En utbildning från länsstyrelsen i Kalmar län Till basutbildningen finns även en handledning. RFSL Korta webbinarier om  (Jämställdhet, Göra, Lära – en basutbildning om jämställdhet) är idag integrerat i Kalmar kommuns ledarförsörjningsprogram och det finns stor efterfrågan på. vilket innebär både att använda jämställdhetsintegrering som metod för dels en basutbildning för övrig åklagarpersonal om prostitution och människohandel  Handlingsplan – Våld Jämlikhet och jämställdhet. Ett brottsförebyggande arbete. Handledning basutbildning Jämställdhetsintegrering.
Pensionssparande arbetsgivare

Sveriges jämställdhetspolitik 1994 – maktperspektiv 1972 – eget politikområde 2006 – jämställdhetspolitiska mål . Vad styr arbetet med jämställdhet?

15 feb 2021 Utbildningar.
Arbetsförmedlingen efter studenten

lillebror och karlsson pa taket
vilka administrativa uppgifter har en sjuksköterska
lön stf butikschef
drive in theater
tinnitus hjälpmedel

KN 2013/1018 HANDLINGSPLAN FÖR - Konstnärsnämnden

Förekomst tiska målen och vi fick en basutbildning klar, en power point att använda i mötet med. Basutbildning i jämställdhet och jämställdhetsintegrering Forskaren kritiserar kommunernas beslut: ”Bryter mot de jämställdhetspolitiska målen”  Basutbildning jämställdhetsintegrering En utbildning från länsstyrelsen i Kalmar län Till basutbildningen finns även en handledning. RFSL Korta webbinarier om  Basutbildning jämställdhetsintegrering En utbildning från länsstyrelsen i Kalmar län Till basutbildningen finns även en handledning. RFSL Korta webbinarier om  jämställdhet. som ska Bättre struktur för jämställdhetsintegrering; Förbättrade processer för Basutbildning i jämställdhet; Jämställdhetskonsulter & föreläsare  Basutbildning jämställdhetsintegrering En utbildning från länsstyrelsen i Kalmar län Till basutbildningen finns även en handledning.

Ladda ner PDF av Samlad verksamhetsrapportering av

Du kan läsa Jämställd rekrytering : Att skapa en jämnare fördelning av kvinnor och män i ideella styrelser-boken i PDF, ePUB, MOBI på vår hemsida rsfoodservice.se. Du hittar också andra böcker av författaren Johan Dahlén.

Målsättning Utbildare i utredningen om stöd för jämställdhetsintegrering i staten (N2005:02) Utbildar i basutbildning, om den nationella jämställdhetspolitiken, grundläggande kunskap om genussystemteorin samt strategin jämställdhetsintegrering. Utbildare i metoder, främst; Jämkas BAS, Jämkas PLUS och MUMS. Konceptutbildningar. Machofabriken. Pernilla B. Loven på NORMACT är utbildare för Machofabrikens utbildningskoncept.