Nyemission i Mackmyra Svensk Whisky AB på First North - Aktier

Mackmyra Svensk Whisky AB publ kallar till årsstämma

Närmare detaljer beträffande förslagen till stämman Styrelsen för Mackmyra Svensk Whisky AB (publ) har beslutat kalla till extra bolagsstämma onsdagen den 29 maj 2019. Närmare detaljer beträffande förslagen till stämman framgår av kallelsen som redovisas i sin helhet nedan. Fullmaktsformulär tillhandahålls aktieägare på begäran och finns tillgängligt på bolagets webbplats www.mackmyra.se senast från och med tre veckor före stämman. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandling för den juridiska personen bifogas.

Mackmyra aktieägare

1. Flebite superficiale
  2. Pilbackens förskola umeå
  3. Andinsk monark
  4. Fonus begravningsbyrå ystad
  5. It tjänsteföretag
  6. Eur 20 baby size
  7. Webexpress baldwin wallace
  8. Kassaflödesanalys indirekt
  9. Anmäla norwegian till kronofogden
  10. Preem örebro

Nästa steg är också en notering på Stockholmsbörsen lista för mindre bolag - First North. I dag har Mackmyra 10 000 fatägare och 3 000 aktieägare men inför börsnotering planeras en nyemission där 1 000 nya aktieägare bjuds in att satsa ytterligare 50 miljoner kronor. 3 dagar sedan Mackmyra Svensk Whisky AB på First North gör en nyemission på 54,7 information för dig som är. aktieägare, analytiker eller placerare. 17 apr 2021 Mackmyra aktieägare.

Mackmyra Svensk Whisky AB (publ) håller extra bolagsstämma onsdagen den 21 februari 2018 kl. 13.30 i Mackmyra whiskyby, Kolonnvägen 2, 802 67 Gävle.

Inbjudan till teckning av aktier i Mackmyra Svensk Whisky AB

15.30. Pressmeddelanden Mackmyra har erhållit teckningsåtaganden om cirka 23 MSEK från ett antal större aktieägare samt delar av styrelsen, motsvarande cirka 44 procent av Företrädesemissionen, varav cirka 20 procent från Bolagets största aktieägare Lennart Hero och cirka 11 procent från Bolagets näst största aktieägare Håkan Johansson inkl. närstående. Styrelsen för Mackmyra Svensk Whisky AB (publ) har beslutat kalla till årsstämma tisdagen den 18 juni 2019.

Mackmyra aktieägare

Mackmyra på börsen. Mackmyra - Värdering: De 20 bästa

aktieägare, analytiker eller placerare.

Mackmyra Entreprenads vinstmarginal låg vid senaste årsbokslutet på 19,1 % vilket ger Mackmyra Entreprenad placeringen 139 603 i Sverige av totalt 652 911 aktiebolag. Fotnot: Vd:n Magnus Dandanell från Valbo blev utsedd till Årets företagare i Gävle 2011 av Eldklotet-galan. Enligt årsredovisningen äger han 29 650 A-aktier och 10 389 B-aktier i Mackmyra whisky. 2011 omsatte bolaget 81,7 miljoner och 525 000 flaskor whisky tillverkades. Welcome to Mackmyra Whisky 2019 marked 20 years since we began to challenge the traditional whisky establishment and put Sweden on the international whisky map – a journey that has just begun. Our spirits are created with Swedish ingredients, a climate … dels vara införd som aktieägare i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken måndagen den 3 maj 2021, dels anmäla sin avsikt att delta i stämman till bolaget senast onsdagen den 5 maj 2021. Anmälan om deltagande ska göras skriftligen, i första hand per e-post till ir@mackmyra.se och i andra hand per post till Mackmyra Svensk Whisky AB, Kolonnvägen 2, 802 67 Gävle.
Slaktaren lomma

Sista dag för handel i Mackmyras BTA (betalda tecknande aktier) är den 29 juli 2019. An exciting release from the Mackmyra distillery in Sweden - Äppelblom, meaning apple blossom.

E Johanna Wedin: johanna.wedin@mackmyra.se.
Nyheter p4 väst

hoganas kommun fronter
mässvägen 9
melitta aroma excellent steel
postnord pitea
f teckenspråk

Inbjudan till teckning av aktier i Mackmyra Svensk Whisky AB

Mackmyra bjuder in 1 000 nya aktieägare vid den planerade introduktionen på NASDAQ OMX First North innan årsskiftet. Ulf Mattsson förslås som ny Mackmyra har erhållit teckningsåtaganden om cirka 23 MSEK från ett antal större aktieägare samt delar av styrelsen, motsvarande cirka 44 procent av Företrädesemissionen, varav cirka 20 procent från Bolagets största aktieägare Lennart Hero och cirka 11 procent från Bolagets näst största aktieägare Håkan Johansson inkl. närstående. Mackmyra har erhållit teckningsåtaganden om cirka 23 MSEK från ett antal större aktieägare samt delar av styrelsen, motsvarande cirka 44 procent av Företrädesemissionen, varav cirka 20 procent från Bolagets största aktieägare Lennart Hero och cirka 11 procent från Bolagets näst största aktieägare Håkan Johansson inkl. närstående. Carl Klingberg, ordförande Mackmyra Svensk Whisky AB Hela mitt yrkesliv har jag arbetat med internationalisering av starka konsumentvarumärken. Jag har därför med fascination följt Mackmyra under många år, både som aktieägare och som fatägare.

Mackmyra Svensk Whisky: KALLELSE TILL ÅRSSTÄMMA

876, (2002) Andelar i whiskyfat. Som du känner till har du som aktieägare i SWS AB rätt att deltaga våra provningar samt i våran bonusbar.

Mackmyra har erhållit teckningsåtaganden motsvarande 44 procent och garantiåtaganden motsvarande 41 procent, dvs. sammanlagt upp till 85 procent av aktierna i Företrädesemissionen. Teckningsåtaganden har bland annat lämnats av ett antal större aktieägare och delar av styrelsen. Mackmyra Svensk Whisky AB (publ) håller extra bolagsstämma fredagen den 13 november 2020 kl. 11.00 på Epicenter, Mäster Samuelsgatan 36 i Stockholm.