Medioteket. Introduktion till sli.se/medioteket för elever - PDF

3. Södersjukhuset gynekologisk akutmottagning
  4. Anstalten taby
  5. Mkb uthyrare

Hitta öppettider, adress, telefonnummer för Medioteket på Trekantsvägen 3, Plan 5 i Stockholm - Öppettider.nu Förnamn Efternamn (elev) "rnamn.efternamn@elev.stockholm. Office 365 Post > Inbox 21 objekt ut Förnamn Efternamn (elev) Sõk person Alternativ O Hjälp 0m Sekretess Ltgärder Logga in fs.stockholm.se Ange användarnamn och lösenord. Exempel: clomän\använclarnamn Lösenord: Logga n Mediotekets filmgrupp arbetar med att erbjuda pedagoger och elever möjlighet att använda film och ljud i undervisningen. På sli.se/medioteket finns ett av Sveriges största utbud av utbildnings- och spelfilmer i alla ämnen och för alla åldrar, som en fantastisk resurs för lärandet. Om Cirkulationsbiblioteket.

Böckerna passar olika ämnesområden och de lånas ut i klassuppsättning till lärare i Stockholms kommunala skolor, för att användas till gemensam läsning. ber digital agenda digital visning föredrag förskola historia ikt-enheten kemikaliecentrum kulan kultur kulturförvaltningen kulturskolan kulturskolan stockholm mats hayen medioteket norrmalm onsdagshistorier pedagog pob poesimässan poesimässan2019 skolplattformen stadsarkivet stockholm stockholms stadsbibliotek stockholms universitet supportfilm södermalm teams utbildningsförvaltningen Medioteket arrangerar filmvisningar för skolklasser på biografer runtom i Stockholm.

August Strindberg - August-2012 slideum.com

Testa direkt i din undervisning. Medioteket. Utbildningsförvaltningen. 08-508 33 481 skolbio@stockholm.se stockholm.se/medioteket.

Medioteket stockholm sli

Visa film i ditt klassrum Pedagog Stockholm

Vi arbetar med frågor som rör skolbiblioteksverksamhet, film och UR-program samt medie- och informationskunnighet (MIK). WeLib - Stockholm Welib Medioteket arrangerar filmvisningar för skolklasser på biografer runtom i Stockholm. De visar aktuella och angelägna filmer, men även restaurerade barnfilmklassiker, handplockade för elever i olika åldrar. Här kan du läsa om höstens utbud.

Skriv in din skolmailadress, @elevmail.stockholm.se 4. Tryck Enter så att fälten fylls automatiskt 5.
Nationellt prov religion

Skriv in din skolmailadress, @elevmail.stockholm.se 4. Tryck Enter så  Skapa elevkonto 1. Gå till sli.se/medioteket 2. Klicka på hänglåset och välj Skapa konto 3. Skriv in din skolmailadress, @elevmail.stockholm.se 4.

Skolbiblioteksstöd Medioteket E-post: E-post skolbiblioteksstod@edu.stockholm.se Mer inom ämnet Skolbiblioteksplan för skolor och förskolor i Stockholms stad… Medioteket - Film, Stockholm.
Lagger ormar agg

arjeplog aktiviteter
elektro helios spis reservdelar
adventskonsert blå hallen 1 december
protokoll mall word
uppfinningen bilen
positionssystemet för tal i decimalform

Medioteket Utbildningsförvaltningen 08-508 33 481 skolbio

Gå sedan till sli.se/medioteket SLI Education (10) STOCKHOLM Medioteket; Trekantsvägen 3, plan 5 i Liljeholmen; 104 22 Stockholm; 08-508 33 481; Medioteket; Trekantsvägen 3, plan 5 i Liljeholmen; 104 22 Stockholm; 08-508 33 481; Vad tycker du? Skriv gärna en rad och berätta för oss vad som är bra och vad vi kan förbättra oss på. » Skriv synpunkter och förslag här! kostnadsfritt på Medioteket.

SLI IKTEKET - Bloggar för Pedagog Stockholm

149 likes. Här skriver vi om medieutbudet på sli.se/medioteket och filmpedagogik samt Skolbio Stockholms visningar på biograf. Vi riktar oss till pedagoger i Stockholms Medioteket - Cirkulationsbiblioteket, Liljeholmen, Sweden. 371 gillar · 22 har varit här. Inspiration och tips från Mediotekets Cirkulationsbibliotek. De flesta skolor i Stockholm prenumererar på film från SLI/Medioteket. Där har du tillgång till 22 000 filmer, TV radioprogram och UR:s utbildningsmaterial.

Medioteket - Cirkulationsbiblioteket, Liljeholmen, Sweden. 371 likes · 22 were here. Inspiration och tips från Mediotekets Cirkulationsbibliotek. SLI.se/medioteket ger dig den möjligheten. Verktyget heter Samsök och ligger högst upp på sidan. Genom en sökning får du upp resultat från NE, SLI Play, Wikipedia och Landguiden. Sparar tid och hjälper koncentrationen att inte glida in på andra sökningar.