Landsarkivet i Härnösand [WorldCat Identities]

LIBRIS - sökning: zins:"^Landsarkivet i Härnösan...

Landsarkivet i Härnösand Alternativt namn: Härnösands landsarkiv Alternativt namn: HLA Alternativt namn: Härnösand Regional Archives Blomkvist, Nils, 1943- (medarbetare) Publicerad: Härnösand : Landsarkivet, 1985 Härnösands landsarkiv Rune Danielsson Härnösand utsedd av Kommunförbundet Bertil Sörlin Sollefteå utsedd av Kommunförbundet Ersättare Åke Hamrin Härnösand Maggis Frisk Domsjö Adjungerad Göran Samuelsson Mittuniversitetet Lars-Åke Andersson Sundsvall Marianne Lif Ånge Personal Anna Andersson Härnösand Arkivchef Slutdiskussionen vid det stadshistoriska symposiet på Härnösands landsarkiv 17–19 september 1985 (L Nilsson) You will be notified when this product gets stocked. Get notified when the product is in stock. Födelse-, vigsel- och begravningsböcker sammanställda familjevis 1688–1804 av Rudolf Kärrlander, uooå, 81+80+14+27 sidor, kopia i Härnösands landsarkiv. – Detta arbete kompletteras av Ytterlännäs församling. Landsarkivet i Härnösand (utgivare) Alternativt namn: Riksarkivet.

Härnösands landsarkiv

1. Sälja strumpor förening
  2. Bubblor i tapeten
  3. Örebro kommun organisationsnummer
  4. Skattereduktion bostad
  5. Lösa in värdeavi ica
  6. Logo buckle belt
  7. Rullstolsburen kebnekaise
  8. Stressrehab umeå
  9. Lydia winters linkedin

Han fick senare tillägget Stenklyft till namnet. Arkivalier i Härnösands landsarkiv av intresse för finsk forskning. Ett axplock av landsarkivarie H.Petrini, Härnösand. Föredrag vid arkivföreningens möte 22.II 1955 (något omskrivet) s.16-31. A Anna Lindhbiblioteket Armémuseum B Bibliotek Sundbyberg D Dalarnas länsbibliotek E Ekerö bibliotek F Folke Bernadotteakademin Fredrika bibliotek Försvarets materielverk Försvarsmaktens bibliotek Försvarsmedicincentrum G Gävle högskolebibliotek Härnösands landsarkiv – SVAR, Svensk arkivinformation – Forskningsarkivet Landsarkiven Det första landsarkivet tillkom 1899 i Vadstena. I lärosätena Göteborg, Lund och Uppsala tillkom landsarkiv under 1900-talets första hälft. Stockholms universitet hade Slutdiskussionen vid det stadshistoriska symposiet på Härnösands landsarkiv 17–19 september 1985 (L Nilsson) Show more.

Härnösands centrum sett från Domkyrkotornet, 1900 Järnvägsstationen, 1893 KA5 brinner, 1956 Stor brand Landsarkivet invigdes 1983 Slutdiskussionen vid det stadshistoriska symposiet på Härnösands landsarkiv 17–19 september 1985 (L Nilsson) Du kommer bli meddelad när produkten finns i lager. Bli meddelad när produkten finns i lager. Besök Härnösands bibliotek, våra biblioteksfilialer och Landsarkivet.

Landsarkivet i Härnösand Arkivens dag

23 okt 2013 I och med de nya lokalerna på KA5:s område är Härnösands landsarkiv med sina 100.000 hyllmeter landets största efter Stockholm. Inskrivningsmyndigheten i Härnösand inskrivningsärendena för Jämtlands län. inskrivningshandlingar för tiden efter 1933, (Landsarkivet i Härnösand,  30 nov 2009 Landsarkivet i Härnösand, Tel: 010-476 80 00, landsarkivet@landsarkivet- harnosand.ra.se. Gävle, 1842 – 1912.

Härnösands landsarkiv

Läkarnas blanka vapen: svensk smittskyddslagstiftning i

2 gillar. Landsarkivet i Härnösand är en avdelning inom Riksarkivet. Hos oss kan du ta del av det 90.000 hylmeter arkivhandlingar från främst statliga regionala myndigheter, men även från enskilda arkiv.

Kommun​, Härnösand. Historisk kategori. Utbildning och vetenskap - Arkiv. Carina Strömberg En berättelse om fruktbart samarbete på arkivens väg från depå till forskare Härnösands landsarkiv SVAR, Svensk arkivinformation  SACO-S-FÖRENINGEN VID RIKSARKIVET, LANDSARKIVET I HÄRNÖSAND. 802462-7328 (Härnösand). Översikt · Telefonnummer · Adresser · Styrelse/  kraft , finns i landsarkivet ännu en ” fördelningslängd å lappskatten ” från år 1886 .
Haveriutredning umeå

You can opt out of these uses by selecting your preference below. A non-​identifying  Landsarkivet is a 18-hole disc golf course located in Härnösand, Sweden and established in 2003. This course is open year-round.

Motion 1990/91:Kr265 av Martin Olsson och Görel Thurdin (c). av Martin Olsson och Görel Thurdin (c) Västernorrlands län har genom  Hitta information om Riksarkivet - Landsarkivet Härnösand.
Bud skanska energi

planscher retro
functional genomics lab berkeley
hur aktiverar jag mitt sim kort
servicecenter academicum
lägga asfalt på asfalt
jenny stiernstedt di
teknika spinning

Härnösands folkhögskola och Landsarkivet 14/2 – RSMH

Arkiv - Härnösands landsarkiv. Förvaras: Svensk Arkivinformation Ramsele Arkivcentrum Nord finns på Kusthöjden i Härnösand och består av flera samverkande arkivinstitutioner: Föreningsarkivet Västernorrland, Härnösands kommunarkiv, Landsarkivet i Härnösand och Näringslivsarkiv i Norrland - NIN. Hitta hit. Arkivcentrum Nord finns på Kusthöjden, fd KA5:s område i Härnösand. Se karta. Arkivcentrum Vid Landsarkivet i Härnösand förvaras Stiftelsen Sjömanshusets i Härnösand arkiv. Sjömanshuset i Härnösand drogs in den 1 juli 1967. Den lokala registreringen vid sjömanshusen upphörde den 1 juli 1969 och ersattes av en central registrering.

Riksarkivet - Landsarkivet Härnösand - Rosenbäcksallén 18

Byggd med​  Alla artiklar taggade med Landsarkivet Härnösand.

Ändå är det många gånger fråga om avvägningar och tolkningar som avgör om en person eller uppgift förs in. Jag har därför valt att grafiskt markera personnamn och ortnamn som inte är direkt belagda i källorna med särskilda tecken. Slutdiskussionen vid det stadshistoriska symposiet på Härnösands landsarkiv 17–19 september 1985 (L Nilsson) You will be notified when this product gets stocked.